10 Ağustos 2012 Cuma

Yoğurtlu Patlıcan Salatası

Merhaba,
Bilen bilir salata ve mezelerin hastasıyım. Yoğurtlu olursa ayrı bir hayranlık duyuyorumJ Malum ramazandayız ve havalar cidden sıcak, ağır yemekler yemek yerine ben bu tarz mezeleri tercih ediyorum. 1 tabak yemeğin yanına bu mezelerden tüketiyorum.

 Malzemeler;
  • ·         3 Adet Patlıcan,
  • ·         1 Kâse Yoğurt,
  • ·         2 Ç. Kaşığı Mayonez,
  • ·         Tuz
  • ·         Pul biber
  • ·         Maydanoz
·          
Yapılışı;
Öncelikle patlıcanlara soymakla başlayalım. Komik tabirle patlıcanları pijama şeklinde keselim. Daha sonra hafif uzunca bir şekilde doğrayıp tuzlu suda bekletelim. Ben bu tarifi kızartarak yaptım. Yani isteyen közleyerek yapabilir. Ramazan dolayısıyla pek dermanım kalmadığı için közlemeyle uğraşmak istemedim. Pratik olsun istedim ve patlıcanları kızarttım soğumasını bekledim. Ardından soğuyan patlıcanlarımın üzerine tuz döküp bıçak yardımıyla incelttim. Yoğurt ve mayonezimi çırpıcıyla çırpıp patlıcanlar ile karıştırdım. Daha sonra servis tabağıma koydum ve üzerini pul biber, maydanoz ile tamamladım.
Afiyet olsun.
G&P:)

0 yorum:

Yorum Gönder