17 Kasım 2010 Çarşamba

Haşhaşlı Açma

Geçen gün 3 hamur yoğurdum demiştim, işte 3. hamur haşhaşlı açma hamuruydu ;) O gün yorgunluktan konuyu açamayıp ertelemiştim. Bu 3 tarifide ilk kez denedim hepside harika oldu:) Biraz kocaman oldular, yorgunluktan bi an önce bitsn diye koca koca açmalar yaptım :):)

 


Malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • Bir paket kurumaya ( tek kullanımlık)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • Haşhaş


Yapılışı:
Yumurtanın sarısını ayırın ve diğer bütün malzemelerden yumuşak hamur yapın ve hamur 2 katı olana kadar  mayalayın. Hamurdan elma büyüklüğünden parçalar koparıp açın içerisine haşhaş koyun ve gül böreğini yapar gibi döndürün.
Bu şekilde hamurun tamamını yapıp tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Ve fırına verin.

Afiyet olsun.
G&P

1 yorum: