24 Ağustos 2011 Çarşamba

Burma Baklava

İlk kez baklava yapayım dedim. Tabi oturup hamur açmadım biraz sosyete baklavası oldu benimki. Ama tadi enfes oldu gerçekten. Normalde hazır baklava 1 tane yesem ağır gelirdi. 5 taneyi bi seferde yedim rahatsız bile etmedi. Ben 5 yedim ama bizimkiler 10'u aştılar:))


Malzemerler:
  • Yarım kilo hazır baklavalık yufka
  • Bir büyük kase fındık
  • 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 kase kadar tereyağı.
  • ince oklava :)

Şerbeti için:
  • 5 Su bardağı şeker
  • 6 su bardağı su
  • 3 limon dalmlası 
Hazırlanışı:

Öncelikle tavada sıvı yağ ile terağı birlikte eritin. Hazır yufkaları üst üste serin. ( yufkaları ikişer ikişer saracaksınız ) yufkanın üzerine fındığı serpin. uc kısmına azıcık tereyağ sürün ki yapışsn açılmasın. kenarlarını hafif kapatın ve oklavaya 2 yufkayı sarın elinizle yağlı kısmı sabitleyin ve oklavadeyken büzün ve çıkartın. bu işlemi yufkalar bitene kadar yapın. Bittikten sonra kalan yağı üzerine dökün ve tepsideki baklavaları kesin. 150 derece fırında 45 dk kdr (üzeri pembeleşnceye) pişirin
Şerbetini yukarıdaki tarife göre hazırlayıp baklava şerbet ılık olacak şekilde şerbetini verip buzdolabına koyun.
Tadına doyamayacaksınız. :)

Afiyet olsun.
G&P

0 yorum:

Yorum Gönder